Nemilosrdni gadovi

Još jedna karcinomska drama s patetikom na najjače

mama-01

Ma ma, Španjolska, Francuska, drama, 111 minuta
Redatelj: Julio Medem
Uloge: Penélope Cruz, Luis Tosar, Asier Etxeandia, Teo Planell, Alex Brendemühl, Anna Jiménez, Elena Carranza, Silvia Abascal

Julio Medem baskijski je redatelj srednje generacije koji se proslavio u devedesetima i nultima filmovima „Crvena vjeverica“, „Seks i Lucia“ i „Ljubavnici polarnog kruga“, u kojima je stvorio prepoznatljivi stil blago nadrealističkih umjetničkih ljubavnih filmova u kojima se miješaju teme i motivi sjećanja, sudbine, seksualnosti…Iako su ga uspoređivali s Kieslowskim, možda je po senzibilitetu bio bliži ranim radovima Leosa Caraxa.

Penélope Cruz španjolska je glumica srednje generacije, dobra prijateljica i jedna od muza Pedra Almodovara koja ima ambicija postati seriozna glumačka diva u godinama u stilu Catherine Deneuve, ali i dalje ne može odoljeti sirenskom zovu profitabilnih budalaština kao što su „Pirati s Kariba“ i „Seks i grad“.

Luis Tosar španjolski je glumac srednje generacije koji se proslavio ulogama agresivnih luđaka u filmovima kao što su „Ćelija 211“ i „Susjedi“.

Iz navedenih podataka svašta bi se dalo zaključiti o njihovom prvom zajedničkom uratku pod imenom „Ma ma“. I svi zaključci bili bi krivi. Jer u „Ma mi“ nema ni Medemove čarolije koja je banalno pretvarala u magično, ni Penelopine seksi iskričavosti, a ni Tosarove macho energije.

„Ma ma“ je ‘slatko-kisela’ by the book drametina o ženi koja se bori s rakom dojke, prigodna za televizijski termin nedjeljom popodne, koja bi bila patetična i dosadna i Bruni Šimleši. Pogledajmo samo radnju: Penélope je nezaposlena učiteljica (mali, sasvim bespotrebni uvid u teško stanje španjolske ekonomije) koju je muž ostavio da provodi ljeto sa sinom koji želi biti nogometaš, dok se on u društvu svoje studentice (po)tuca po plažama. Baš nakon što je saznala da je bolesna upoznaje Luisa, skauta Real Madrida, kojem su upravo žena i dijete stradali u prometnoj nesreći. Naravno oni će se spetljati (iako mali neće potpisati unosni ugovor, Real se iz nepoznatog razloga izgubi negdje na pola filma). Ali avaj, nakon mastektomije Penélopi se vraća rak i ona saznaje da će uskoro umrijeti. Kao čin ultimativne borbe (u svijetu Julia Medema), ona zatrudni i odluči roditi svome sinu sestru, a novom dečku kćer kao poklon prije smrti (a spominje se i ideja da će je ta beba u trbuhu čudom izliječiti, spoiler alert: neće)!

Nažalost, onoliko koliko ovo sve patetično zvuči, tako je i realizirano. Zajedno sa scenama u kojima nerođena djevojčica hoda u slow motionu po snijegu, pa baca rakove (uh kakva metafora!) po plaži, a glavni likovi pjevaju srcedrapateljne pjesme dok Penélope umire. Tu je i obligatorni trenutak u kojem Pe snima video poruke svojoj nerođenoj kćeri (dosad viđeno u bar pet filmova u kojem netko umire od raka). Tosar u cijeloj priči djeluje kao da ne vjeruje ni u jednu rečenicu koju izgovara, a Penelope se u svakoj sceni pretjerano trudi pokazati da je multitalentirana glumica. Najgore je zapravo promatrati što radi Medem, a to je manje-više ništa. Osim malo igranja s kontinuitetom priče, i par kadrova lupajućeg srca ispod kože (što smo isto već vidjeli u drugim filmovima), nema tu ništa od njegove vizualne poezije zbog kojih je uostalom i postao (polu)poznat.

Dakle, „Ma ma“ je trebala biti ultimativni dokaz da je Penélope ozbiljna glumica (ona je, ne smijemo to zaboraviti spomenuti, i producirala film) koja je spremna za najzahtjevnije zadaće. Nažalost, sudeći po ovome dalo bi se zaključiti da joj je bolje da se drži mača, sablje i štikli. ( 2/10)

mama-03

Foto/video: Morena Films

Tekst je objavljen uz potporu Fonda za pluralizam Agencije za elektroničke medije i Hrvatskog audiovizualnog centra.

Ivan Ramljak
„Every man should pull a boat over a mountain once in his life“, Werner Herzog

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

CAPTCHA Image
Play CAPTCHA Audio
Reload Image